STRADAO NA PECANJU Penzionisani policajac preminuo od UJEDA OSE

Objavljeno: 06 jul 2018

Penzionisani policajac Grozdan Petković (66) iz Pasi Poljane kod Niša preminuo je u nedelju oko 15 časova nakon što ga je na Bovanskom jezeru, gde je bio na pecanju, za jezik ujela osa!

Ilustracija, pčela, foto: pixabay.com
Ilustracija, pčela, foto: pixabay.com

Insekt se verovatno nalazio na komadu mesa ili hleba koji je Petković stavio u usta i nakon toga osetio kobni ubod.

Drama se odigrala dok je Petković pecao sa sinom i unukom. Po rečima očevidaca, on se za nekoliko sekundi srušio na zemlju, pa su ga automobilom hitno transportovali do zdravstvenog centra u Sokobanji, gde su lekari pokušali da ga vrate u život injekcijama adrenalina i elektrošokovima, ali nažalost, nisu uspeli.

– Otišli su u zoru, a popodne spremili roštilj za ručak. Unuk Andrija je spavao u kolima, a sin Vlada je otišao da pogleda štapove dok je Grozdan nastavio da ruča. U jednom trenutku je samo doviknuo sinu: „Jao, ujede me osa!“ Nije znao šta ga je ujelo, ali je oko njih bilo mnogo osa. Dok je Vlada izneo Andriju iz kola da bi Grozdana odvezli kod lekara, on se u sekundi srušio – priča Dušica, supruga nastradalog ribolovca.

Brzo su stigli u ambulantu, ali Grozdanu nije bilo spasa.

– Doktor je rekao da mu ne bi bilo pomoći i da se sve dogodilo ispred Hitne pomoći, jer ga je osa ujela za jezik. Nije umro od gušenja nego od alergije – dodaje ćerka Snežana.

Ukućani preminulog ribolovca kažu da je Grozdan i ranije imao jače reakcije na ubode insekata, ali nikada ovako dramatične.

Od anafilaktičkog šoka, burne alergijske reakcije izazvane ujedima insekata, godišnje premine nekoliko ljudi u Srbiji. Miodrag Vučić, direktor Klinike za hematologiju Kliničkog centra u Nišu, kaže da osobe koje su alergične na ujede insekata, pre svega na ose, pčele i stršljene, treba da vode računa da što više izbegavaju boravak u prirodi gde mogu da dođu u kontakt sa njima.

– Najbitnije da se reaguje brzo i da se stavi led na mesto uboda, te da se izvadi žaoka. Ako se jave simptomi poput vrtoglavice, slabosti, malaksalosti, iznenadnog pada pritiska, najbitnije je da se što hitnije ode do prve zdravstvene ustanove. Potrebno je podići noge iznad glave i da se pacijent okrene na stranu da se ne bi ugušio. U zdravstvenoj ustanovi se prvo daje adrenalin, na drugom mestu su kortikosteroidi, na trećem nadoknada tečnosti… – kaže dr Vučić.

Prva pomoć

Kortikopreparati poput „pronizona“ ili „deksazona“ mogu biti korisni kao prva pomoć ako ih građani imaju sa sobom u prirodi. „Nije uobičajeno da ljudi kod sebe imaju adrenalin ili urbazon. Retko ko nosi sa sobom ampule ovih lekova, pogotovo neko ko nije imao problem sa burnom alergijskom reakcijom. Ako dođe do anafilaktičkog šoka, reakcija je toliko dramatična da i u bolnici može da se umre, a ne samo u prirodi. Ujed za jezik je potencijalno veoma opasan zato što usled otoka može doći do gušenja“, kaže dr Vučić.

Izvor: Blic, piše: Branko Janačković

Slučajne vesti

Pošaljite svoj komentar

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.




Najnovije na portalu

Poslednji komentari


podelite mišljenje sa drugima.

Saradžogla: Ko dobacuje?Glupa bosanska ...
CRISTIANO SAMARDZICH: DA LI JE TETKA DRAGICA RISTIC IZ SVRLJIGA IMENOVAN...
detes: Miliju za predsednika SRBIJE...
maximilian: neko je izracunao pre neki dan. kvadrat ciscenja ...
Lopov: Kao i drug mu Bane banana...
CRISTIANO: PRAVILNO IME BI BILO ''ALBANSKA REPUBLIKA MAKEDONI...
neimenovano: ja hocu daimam takve oci ja imam svetlo zelene...
Mikica: Bravo za naše mlade Nišlije , svaka čast , treb...
mira: Poljoprivrednicima je potrebno mnogo da se pomogne...
Lepoja: Mi bolje predsednika nismo imali u poslednje 50 go...