Jesen ne mora da bude tužna

Objavljeno: 29 sep 2015

Verovatno ste već od nekog čuli da ne voli jesen zbog kiše, oblačnih dana i zato što se rano smrkne, jer se u takvom okruženju oseća bezvoljno. Ove osobe bi najradije da prespavaju do proleća i prvih sunčanih dana.

jesen

– To što se u jesen osećamo tmurnije, poput vremena koje nas okružuje, sasvim je normalna telesna reakcija. Reagujemo na manjak svetla. U vreme kada dani bivaju sve kraći, a nebo sve oblačnije, mnogi ljudi bore se s osećajem melanholije i neraspoloženja, ali to nije razlog za zabrinutost – objašnjava psiholog Irena Verner za „Alo!“, i dodaje da mnogi ljudi pate od privremene melanholije tokom jeseni. To je deo života, a ne depresija u medicinskom smislu.

Kako pokazuju istraživanja, pod uticajem svetlosti organizam proizvodi hormon sreće endorfin, koji dovodi do poboljšanja raspoloženja, pa se onima koji pate od jesenje melanholije preporučuje da se izlažu dnevnom svetlu kad god je moguće.

– Savet je i da se tokom zime i jeseni redovno trči i vežba, jer fizička aktivnost pospešuje lučenje nekoliko antidepresivnih hormona. Vežbanjem ćete ublažiti stres, ubrzati metabolizam i vratiti osmeh. Nije važno šta ćete raditi, važno je da vam prija, da vas relaksira, da se nakon treninga osećate bolje – napominje Irena.

Istraživanja pokazuju da melanholičnima pomaže i ako u životni prostor stave cveće, zavese i prostirke žute narandžaste ili crvene boje koje podstiču na akciju i bude optimizam.
Naša sagovornica objašnjava da duša želi društvo i da razgovor s ljudima pomaže pri odvraćanju od negativnih misli.

– Ako patite od sezonske melanholije, izjadajte se prijatelju, izađite, uradite nešto što će vam prijati, odvojte vreme za sebe…. Sve to, istini za volju, neće vas „izlečiti“, ali će vam pomoći da se osećate bolje. I, naravno, ne zaboravite smeh, on uvek poporavi raspoloženje – savetuje Irena.

Hranom protiv sivila

Hrana takođe umnogome može ublažiti simptome jesenjeg neraspoloženja. Nutricionisti savetuju da na trpezi češće imate namirnice bogate ugljenim hidratima, koji nadoknađuju manjak serotonina, a da prikočite sa jelima koja obiluju proteinima. – Jedite što više krompira, pasulja, sočiva, testenine, žitarica, a smanjite porcije mesa, mleka i sira. Ne zaboravite na kiseo kupus i voće bogato vitaminom C, maslinovo ulje i ribu, kao ni na začine, naročiti karanfilić i đumbir – kaže Branka Mirković, nutricionista.

(Izvor: Alo!)

Slučajne vesti

Pošaljite svoj komentar




Najnovije na portalu

Poslednji komentari


podelite mišljenje sa drugima.

branka: irinej neprijatelj svakog normalnog čeljadeta...
Martina: Nis postaje jedan veliki centar desavanja. U gradu...
Mićun: Malo je glupo i nezahvalno imati izbore na dva fro...
deda: Mir svima...
Mali: Zasto ja sada da platim više od nekog ko ima na p...
despot: Drugi sajtovi gotovo i ne pisu o praznicima koji s...
mira: samo napred i super je sto se organizujete i okupl...
Sloba: Gadafi je bio car ima oni da pate za njim...
Bejzbolka: Sa srecom,trebaceti...
Meli: Lepo je videti ovakve tekstove na internetu na jed...